Cetakan Sistem e-Survey Pejabat Setiausaha Kerajaan Pahang 21/11/2024
SOAL SELIDIK KAJIAN KEPUASAN PELANGGAN LUARAN PEJABAT SETIAUSAHA KERAJAAN PAHANG TAHUN 2024
YH.Dato/Tuan/Puan,
Dengan hormatnya izinkan saya menarik perhatian YH. Dato/Tuan/Puan terhadap perkara di atas.
Untuk makluman YH. Dato/Tuan/Puan, Pejabat Setiausaha Kerajaan (SUK) Pahang sedang menjalankan kajian pengurusan organisasi di Pentadbiran ini yang turut meliputi aspek penyampaian perkhidmatan kepada pelanggan. Kajian Mengenai Kepuasan Pelanggan Pejabat SUK Pahang ini bertujuan untuk mengenal pasti sejauh mana kepuasan hati pelanggan Pejabat SUK Pahang mengenai beberapa aspek penyampaian perkhidmatan. Sehubungan itu, sukacita sekiranya YH. Dato/Tuan/Puan dapat memberikan kerjasama dengan melengkapkan borang soal selidik ini dan memberikan pandangan serta cadangan tambahan sekiranya ada. Penemuan kajian ini amat berguna dalam membantu Pentadbiran ini untuk mencadangkan penambahbaikan bagi meningkatkan keberkesanan dan kecekapan pengurusan dan penyampaian perkhidmatan Pejabat SUK Pahang di masa hadapan.
Kerjasama YH. Dato/Tuan/Puan juga dipohon agar dapat menjawab soalan-soalan dalam borang selidik ini. Segala maklumat yang diberikan akan dirahsiakan dan hanya angka-angka umum sahaja akan dianalisis dan digunakan bagi tujuan penyediaan laporan.
Di atas perhatian dan kerjasama yang diberikan didahului dengan ucapan terima kasih.
Sekian.
Seksyen Perhubungan Awam
Unit Korporat
Pejabat Setiausaha Kerajaan Pahang
Tel : 09-5157449/09-5132334/09-5163405
A.
MAKLUMAT ASAS RESPONDEN
Sila pilih jawapan yang berkenaan.
1.
*
ORGANISASI
Kakitangan Kerajaan
Swasta
Orang Awam
2.
*
JANTINA
Lelaki
Perempuan
3.
*
UMUR
Bawah 20 tahun
21 - 30 tahun
31- 40 tahun
41 - 50 tahun
Melebihi 50 tahun
B.
KEKERAPAN, TUJUAN, KAEDAH DAN TEMPAT BERURUSAN
Sila pilih jawapan yang berkenaan.
1.
*
Kekerapan Anda Berurusan Di Pejabat SUK Pahang (Purata Setahun)
1 - 3 Kali
4 - 6 Kali
7 - 9 Kali
Melebihi 10 Kali
2.
Tujuan Berurusan (Pilihan Jawapan Boleh Melebihi Satu)
Aduan
Menghadiri Mesyuarat / Seminar / Taklimat / Bengkel
Urusan Borang-borang Yang Berkaitan (Pendidikan, Biasiswa, Perkahwinan,Pengesahan Kumpulan A)
Memberikan Khidmat Perundingan Sebagai Konsultan
Menyampaikan Ceramah / Taklimat
Urusan Perkhidmatan Sebagai Pembekal
Urusan Perumahan (borang, pengemaskinian)
3.
Cara Anda Berurusan Dengan Pejabat SUK Pahang (Pilihan Jawapan Boleh Melebihi Satu)
Telefon
Surat
Emel / Portal
Temu janji / Bersemuka Secara Rasmi Dengan Pegawai
Kaunter perkhidmatan / Pertanyaan Umum
Forum Rasmi Seperti Mesyuarat / Seminar/ Taklimat dan Sebagainya
4.
Pejabat / Bahagian / Unit Yang Anda Berurusan (Pilihan Jawapan Boleh Melebihi Satu)
Pejabat YAB Menteri Besar
Pejabat YB Setiausaha Kerajaan
Bahagian Dewan Undangan Negeri dan Majlis Mesyuarat Kerajaan
Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
Bahagian Khidmat Pengurusan
Bahagian Teknologi Maklumat
Bahagian Perancang Ekonomi Negeri
Bahagian Perumahan
Bahagian Kerajaan Tempatan
Bahagian Istiadat dan Pengurusan Majlis Rasmi
Badan Kawal Selia Air
Majlis Sukan Pahang
Unit Audit Dalam
Unit Korporat
Unit Integriti
5.
Bagaimana anda Mengetahui perkhidmatan-perkhidmatan yang disediakan di Pejabat Setiausaha Kerajaan Pahang
Hebahan Radio Pahang
Media Cetak
Portal Rasmi Kerajaan Negeri Pahang
Facebook Kerajaan Negeri Pahang Darul Makmur
Forum Rasmi / Seminar
Surat / Memo
E-mel
Telefon
C.
KUALITI PERKHIDMATAN / LAYANAN PEJABAT SUK PAHANG
Sila pilih jawapan anda berdasarkan tahap kepuasan anda terhadap kualiti perkhidmatan / layanan pejabat SUK Pahang dalam setiap kenyataan di bawah.
1.
*
Bersifat Mesra dan Berbudi Bahasa
1
2
3
4
5
2.
*
Berusaha Untuk Memudahkan Pelanggan
1
2
3
4
5
3.
*
Berkemahiran Dan Cekap Dalam Menjalankan Tugas
1
2
3
4
5
4.
*
Memberi Penjelasan Dan Penerangan Yang Tepat
1
2
3
4
5
5.
*
Cepat dan Responsif
1
2
3
4
5
6.
*
Menyelesaikan Urusan Mengikut Tempoh Masa Yang Dijanjikan
1
2
3
4
5
7.
*
Sedia Menerima Pandangan Atau Kritikan Pelanggan
1
2
3
4
5
8.
*
Memberikan Layanan Yang Sama Rata Kepada Semua Pelanggan
1
2
3
4
5
9.
*
Bijak Mengawal Emosi / Bersikap Profesional
1
2
3
4
5
10.
*
Kualiti Perkhidmatan / Layanan Secara Keseluruhan
1
2
3
4
5
D.
PERSEKITARAN
Sila nyatakan tahap kepuasan anda pada skala 1 hingga 5 dalam setiap kenyataan di bawah.
1.
*
Persekitaran Pejabat
1
2
3
4
5
2.
*
Kemudahan Tempat Letak Kenderaan
1
2
3
4
5
3.
*
Kemudahan Tandas
1
2
3
4
5
4.
*
Kemudahan Lif
1
2
3
4
5
5.
*
Ruang Menunggu
1
2
3
4
5
6.
*
Bilik Perbincangan / Bilik Mesyuarat
1
2
3
4
5
7.
*
Kantin/Kefeteria
1
2
3
4
5
E.
MASA
Sila nyatakan tahap kepuasan anda pada skala 1 hingga 5 dalam setiap kenyataan di bawah.
1.
*
Tempoh Menunggu
1
2
3
4
5
2.
*
Tempoh Mendapatkan Maklumat
1
2
3
4
5
3.
*
Tempoh Urusan Diselesaikan
1
2
3
4
5
F.
PANDANGAN DAN CADANGAN
1.
*
Cadangan Anda Untuk Menambahbaik Perkhidmatan Yang Diberikan Oleh Pejabat Setiausaha Kerajaan Pahang:
TERIMA KASIH DI ATAS KERJASAMA TUAN / PUAN MELENGKAPKAN BORANG SOAL SELIDIK INI. SEMUA MAKLUMAT HANYA AKAN DIGUNAKAN UNTUK TUJUAN KAJIAN INI SAHAJA.